vrijdag 19 augustus 2011

Milano !


Het was al heel vroeg wanneer ik samen met mijn ouders de trein nam naar Milaan.
Ze hadden on aangeraden om met de trein te gaan omdat parkeren in Milaan erg moeilijk en vooral duur is !
De treinrit duurde wel even ongeveer een uur en 20 minuten.
Maar er kwam een heel erg leuke vrouw met haar 2 schattige kindjes naast mij zitten en ik heb samen met mijn ouders een beetje gebabbeld met de vrouw en haar kindjes en zo waren we al snel in Milaan.
Volgens kenners is het centraal station in Milaan al een bezienswaardigheid op zich, en ja het was een zeer mooi station, maar de meeste grote stations zijn erg mooi van architectuur.  En dan heb ik het over Parijs, Londen en zelfs in mijn eigen stadje Antwerpen is ons stations erg mooi.
En toen we buiten het mooie station kwamen begon de lange, heel erg lange tocht !
Ik had eerder deze week erg leuke laarzen bij stradivarius gezien.



Na een zoektocht van een dik half uur zijn we bij de stradivarius aangekomen ! En man wat was ik blij dat ik de laarzen zag in mijn maat ! Ik wouw al eeuwen zo’n soort laarzen, verder heb ik nog een heel erg mooie groene trui gezien maar die was gehaakt dus daar kwamen erg snel haken in en da vind ik niet zo prettig.
Wat mij verder opviel in Milaan is dat ze een erg mooie architectuur hebben, bijna elk gebouw dat je tegenkomt is prachtig gemaakt. En heeft zijn eigen stijl, misschien heeft dat te maken met het feit dat Milaan is opgericht in de tijd van de middeleeuwen net zoals Rome, en al de andere stadjes rond het gardameer.












Shoppen in Milaan is een andere zaak, je hebt er de grote ketens is betaalbaar zijn, zara, h&m, bershka, pull and bear,…. En dan nog enkele winkels die je enkel hier en in spanje en andere buitenlandse landen vind. Zoals    die heb ik vrij laat pas ontdekt maar ze hebben er wel leuke kleren. Ik heb er een trui en een t-shirt gekocht, vooral de trui is erg leuk voor als ik terug in Belgie ben.

Maar natuurlijk staat Milaan bekend voor zijn grotere merken en ik heb er enkele gespot voor jullie !
De foto's volgen later

Toen we richting het centrum wandelde merkte ik dat we in een straat kwamen waar meer exclusieve winkels waren. De eerste winkel die ik tegenkwam was van een voor mij onbekende ontwerper namelijk Milan Schon. De winkel was niet open dus ik heb even in de etalage kunnen kijken, en stiekem enkele foto’s kunnen maken en het beviel mij precies toch wel.
Verder ben ik 2 keer een Prada winkel tegengekomen, een Armani, Dolce and Gabbanna en 2 keer een Louis Vuitton winkel, en bij de 1e winkel heb ik de winkel etalage kunnen fotograferen.
Ook ben ik enkele verkooppunten van M.A.C tegen gekomen, niet dat dit zo exclusief is als Prada of een andere design winkel, maar M.A.C verkoopt wel kwaliteits make-up aan duurde prijzen.

Lots of Love, J. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten